Przejdź do głównej zawartości

Q&A

Witajcie!

Bardzo dziękuję za wszystkie pytania, które otrzymałam do dzisiejszego Q&A. Zarówno te otrzymane tutaj pod postem z zapowiedzią Q&A jak i  te otrzymane mailowo. 

Pytań jest sporo więc uszeregowałam je tematycznie. 

Były pytania, które się powtarzały. Odpowiem tylko raz ale dziękuję za poświecenie czasu na ich napisanie :) 

Nie przedłużając... Zapraszam :) 


***

Co sądzisz o różnych opiniach nt. Stephanie (i tych pozytywnych, i negatywnych)? Jak myślisz, dlaczego akurat o niej toczyły się tak zażarte dyskusje na innych blogach? 

Do niedawna nie miałam pojęcia, że Stephanie wywołuje aż tak ogromne dyskusje. Poświęciłam trochę czasu na przeczytanie komentarzy o niej. Z niektórymi się zgadzam, z niektórymi nie.  Przyznam szczerze, że wydaje mi się, że te dyskusje spowodowane są jej dość ograniczoną działalnością. Sądzę, że wszyscy oczekiwali i oczekują od niej większego zaangażowania i większej pracy ze względu na jej przyszłą rolę. Miejmy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości ulegnie to zmianie. 


Co sądzisz o postępowaniu dworu w Luksemburgu w sprawie skandalu z Marią Teresą? Postrzegasz to jako zamiecenie sprawy pod dywan czy bardziej uważasz tamtą aferę za przesadzoną? 

Każdy ma gorsze dni i ma do tego prawo. Nie mamy 100% pewności, że to co było omawiane w tym temacie wydarzyło się naprawdę. Możemy tylko przypuszczać. Sądzę, że dwór zrobił wszystko co mógł. Nie ma idealnego wyjścia z takiej sytuacji. 


***

Co sądzisz o aferze w Belgii z Delphine?

Kiedy pierwszy raz przeczytałam informację na ten temat nie sądziłam, że ta sprawa skończy się w ten sposób. Ta sprawa ma wiele zwrotów akcji i zawirowań za sprawą samej Delphine- o czym można przeczytać na blogu Blue Blood. Często zmieniała zdanie w sprawie tego czego oczekuje. Nie rozumiem jej. 


Co sądzisz o konferencji Delphine? Powinna była to robić czy nie?

Sądzę, że nie powinna tego robić. 


Jakie są Twoje osobiste odczucia na temat tytułów królewskich dla potomstwa Delphine?

Skoro przyznano tytuł Delphine to naturalnym krokiem było nadanie tytułów jej dzieciom.


Czy w kontekście ostatnich wydarzeń zmieniła się Twoja opinia nt. Delphine? Jeśli tak, to w jaki sposób: na lepsze/gorsze?

Miałam o niej neutralne zdanie ale w tym momencie zmieniło się ono na niekorzyść. Nie rozumiem jej postępowania.


Jak zachowałabyś się, będąc na miejscu Delphine? Walczyłabyś o uznanie ojcostwa czy też o tytuł i apanaże, a może w ogóle zrezygnowałabyś z procesu?

Osobiście nie lubię załatwiania osobistych spraw przy wiedzy dużej ilości osób. Nie jestem również osobą, która się komuś narzuca więc nie, nie walczyłabym o nic. Na miejscu Delphine nie zdecydowałabym się na taki krok. Po tylu latach to i tak nie ma znaczenia.


***

Co sądzisz o hrabinie Sophie?

Sophie bardzo dobrze wykonuje swoje obowiązki- zarówno w kraju jak i za granicą. Wydaje się być bardzo sympatyczną osobą :)


Co myślisz o wykształceniu księżnej Catherine i księcia Williama?

Bardzo dobrze, że są wykształceni. Oboje mają tytuł 'Scottish Master of Arts'. Jeśli chodzi o Williama to jest to najlepszy akademicki wynik osiągniętym przez następcę brytyjskiego tronu.


Myślisz, że Kate i William będą jeszcze mieć dzieci?

Myślę, że nie :(


Co sądzisz o wypowiedzi wujka Kate nt. Meghan i Harry'ego (w skrócie: nie przebierając w słowach kazał im się zamknąć)?

Myślę, że to nie jego rola by mówić takie rzeczy.


Dlaczego według Ciebie Meghan jest tak niepopularna? Uważasz, że na taką ocenę mają wpływ powody niezależne od niej (pochodzenie, rasa, rodzina), czy chodzi wyłącznie o zachowanie Meghan i kwestie rasowe nie mają tu znaczenia? A może jednak nie uważasz Meghan za niepopularną?

Nie uważam żeby Meghan była niepopularna. Ma ogromne rzesze fanów, którzy bez względu na wszystko stoją za nią murem i jej bardzo bronią.


Co sądzisz o obecnej sytuacji- częstych pojawianiach się a raczej wystąpieniach Meghan i Harry'ego (moim zdaniem, czym ich więcej, tym to bardziej sztuczne jest)?

Nie podoba mi się ta sytuacja. Zapewne zostanę skrytykowana za to co powiem ale uważam, że te wystąpienia są nieadekwatne do ich decyzji  i bardzo zaskakujące biorąc pod uwagę fakt, że chcieli żyć "spokojnie". Pojawiając się publicznie dają przyzwolenie na to by o nich pisano.  Uważam, że skoro zdecydowali się na wycofanie z życia publicznego to nie powinni się udzielać w mediach. 


Co sądzisz o opiniach, że krytyka Harry'ego i Meghan ma na celu odwrócenie uwagi od prawdziwych problemów RK jak np. skandalu z Andrzejem czy plotek nt. problemów w małżeństwie Williama i Kate? Myślisz, że coś w tym jest, czy uznajesz to za teorie spiskowe?

Nie uważam, żeby było to odwracanie uwagi od czegokolwiek a tym bardziej nie uznaję tego w kategorii teorii spiskowych.


Co sądzisz o ostatniej krytyce Meghan (udzielanie się w sprawie wyborów w USA, udział w konferencjach, wywiady)? Uważasz, że to już zwykły hejt, czy jednak krytyka jest w pełni zasłużona? 

Nie, to nie jest hejt. Uważam, że krytyka jest jak najbardziej zasłużona. Osobiście uważam, że nie powinna się wypowiadać na temat wyborów ale jest to tylko moje zdanie.


Co sądzisz o sukni ślubnej księżniczki Beatrice?

Suknia jest piękna. To był piękny gest ze strony Beatrice, że założyła ją na swój ślub.




Czy jest szansa na odpowiedz od księżniczki Beatrice z okazji ślubu?

Dziś na Instagramie pojawiło się zdjęcie ślubnej odpowiedzi :) Pozostaje nam czekać ;) 


Wyświetl ten post na Instagramie.

Princess Beatrice and Mr Edo Mapelli Mozzi's wedding thank you card 👑💌. I loved everything about their low-key wedding (from the tiara to wedding dress to flowers and the way they handled the press release...) and now I'm loving this card so much. It is so beautiful 😍😍😍, big as in big, very glossy and the handwritten thank you message inside. I wish the happy couple the very best as they start their married life. . . . . . . #royalreply #royalreplies #royalrepliescollection #royalletter #royalmail #royalletters #royalfamilyletters #royalfamily #royalwedding #princess #princessbeatriceofyork #princessbeatrice #beaandedoroyalwedding #wedding #thankyoucard #weddingthankyoucards

Post udostępniony przez Cards & Letters Royal Family (@royalfamilyletters)


Czy uważasz, że wiekowi członkowie BRK powinni już teraz odpocząć i przekazać część obowiązków młodszym royalsom czy jednak pracować jak najdłużej - także ze względu na ograniczoną liczebność "młodej kadry"?

Myślę, że obecnie jest to wręcz nie możliwe by starsze pokolenie przekazało swoje obowiązki. "Młoda kadra" jest nieliczna i nie podołałaby ilości spotkań i wizyt. 


Gdybyś mogła sama ułożyć sukcesję tronu w Wielkiej Brytanii, kto z żyjących członków zająłby 3 pierwsze miejsca? (chodzi mi tu o faktyczne kompetencje, zaangażowanie w obowiązki i charakter. Wiek, płeć, bliskość pokrewieństwa z królową i rzeczywiste miejsce w sukcesji nie mają znaczenia). Po prostu kogo uważasz za naprawdę najlepszego kandydata na króla. :)

Nie ukrywam, że najchętniej na tronie widziałabym Księcia Williama :) Dlatego w "mojej" sukcesji zająłby pierwsze miejsce. Kolejne dwa to odpowiednio: Księżniczka Anna i Książę Walii


Twoje Top 3 najpiękniejsze suknie ślubne w BRK?

Księżnej Kate, Księżniczki Margaret i Lady Gabrielli Windsor


Co sądzisz o siostrze księżnej Catherine?

Nie wiem o niej zbyt wiele. Wydaje się miła i skromna. Ma fajny styl.


***


Twoja ulubiona stylizacja w rodzinach królewskich w 2020?

Uwielbiam tą suknię. Zakochałam się w niej w 2010 roku i byłam prze szczęśliwa, że Victoria założyła ją do oficjalnych zdjęć :)




Który książę jest twoim zdaniem najprzystojniejszy?

Za młodu Książę William, obecnie Książęta Harry i Carl Philip 


Która z księżnych i królowych ma najlepszy styl?

Królowa Letizia i Księżna Mary


Wszystkie dzieci są urocze, ale która z królewskich pociech jest tą naj.. ?

Aktualnie Książę Louis 




Wolałabyś być księżniczką z urodzenia czy księżną poprzez małżeństwo z księciem?

Księżniczką z urodzenia


Którego następcę tronu chciałabyś poznać?

Księżniczkę Victorię ze Szwecji 


Który z królewskich ślubów najbardziej Ci się podobał?

Każdy ślub ma w sobie coś magicznego. Uroczystości w Szwecji moim zdaniem są najpiękniejsze. Przyznam, że byłam bardzo wzruszona oglądając ślub Victorii i Daniela. 


Chciałabym napisać list do księżnej Sofii, poradź mi co oprócz tego, że jestem Jej fanką, mogę w nim napisać?

Może napisz za co ją podziwiasz? Co w niej lubisz? Może o jej pracy w szpitalu podczas pandemii? 


Jak znosisz ograniczenia związane z panującą pandemią?

Wydaje mi się, że nie najgorzej.  Czas, który spędzam w domu poświęciłam na m.in. czytanie książek czy oglądanie filmów i seriali, które polecali mi znajomi. Aktualnie oglądam The Crown.


Lubisz układać puzzle?

Bardzo lubię układać puzzle. Wycisza mnie to i uspokaja. Mogę wtedy spokojnie rozmyślać :)


Lubisz czytać książki? Jeśli tak, to jaką przeczytałaś ostatnio?

Uwielbiam czytać książki. Ostatnio przeczytałam "Z każdym oddechem" autorstwa Nicholas'a Sparks'a. Kupiłam ją jak tylko pojawiło się tłumaczenie ale nie miałam czasu żeby ją przeczytać. Ostatnio mi się udało więc jestem z tego powodu bardzo szczęśliwa.


Czy dalej studiujesz?

Tak, studiuję.

Komentarze

  1. Super Q&A. Przyznam, że w niektórych kwestiach się nie zgadzam, jednak ciekawie jest poznać inny widzenia. Takie może bonusowe Q - było pytanie, na które wyjątkowo trudno było Ci odpowiedzieć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście nie było pytania,które sprawiłoby mi trudność.

      Usuń
    2. Dzięki za odp :) jak najwięcej takich ciekawych postów :)

      Usuń
  2. Super odpowiedzi :)
    W wielu kwestiach się z Tobą zgadzam. Ja tez posiadam cały regał książek do przeczytania, a ciągle kupuje kolejne...
    A filmów to cała lista do obejrzenia.
    Staram się ja skracać , jak tylko znajdę trochę czasu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Proszę o komentowanie w sposób kulturalny.

Popularne posty z tego bloga

Jak napisać list z prośbą o autograf.

Na prośbę czytelnika ponownie post o tym jak zdobyć autograf. Ja autografy w większości zdobywam listownie. Co należy zrobić by zdobyć podpis idola? Szykujemy dwie koperty różnej wielkości- np A4 i A5 oraz zdjęcie idola. Ja zawsze wysyłam zdjęcie bo ułatwia to zdobycie podpisu. Wyszukujemy adres do idola. Najczęściej jest to adres agencji, teatru czy planu filmowego.  Znaleziony adres piszemy na większej kopercie kopercie, zaś na mniejszej piszemy swój adres. Ja również na dużej kopercie zawsze piszę swój adres na wypadek zwrotu listu do mnie. Na obie koperty przyklejamy znaczki i szykujemy list. List. Na górze piszę zwrot grzecznościowy, następnie kilka słów o sobie, później kilka zdań o idolu, tzn. za co go cenię, coś o jego osiągnięciach. Następnie proszę o jej lub jego autograf na zdjęciu które wysłałam i składam odręczny podpis. Do dużej koperty wkładam mniejszą kopertę (z napisanym na niej adresem), list, zdjęcie oraz gdy list wysyłam za granicę- kupon IRC (międzynarodowy

Odpowiedź od Królowej Małżonki!

Witajcie! 26 stycznia otrzymałam odpowiedź od Camilli, Królowej Małżonki. Były to podziękowania za życzenia, które wysłałam 8 grudnia 2022 roku z okazji świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.

Poznajmy ich lepiej- Królowa Małgorzata II

Królowa Małgorzata II urodziła się 16 kwietnia 1940 jako córka Króla Frederika IX i Królowej Ingrid. Jej pełne imiona brzmią: Margrethe Alexandrine Þorhildur Ingrid. Królową Danii została w 1972 roku po śmierci swojego ojca. Królowa uczęszczała do Zahles Skole w latach 1946-1955. Jednakże od 1946 do 1949 roku uczyła się w Pałacu Amalienborg. W latach 1955-1956 uczyła się w  North Foreland Lodge w Hampshire w Anglii. Po otrzymaniu prywatnych lekcji ukończyła Zahles Skole z certyfikatem egzaminacyjnym na poziomie szkoły średniej II stopnia w 1959 roku. W latach 1960-1965 Królowa studiowała na uniwersytetach w Danii i innych krajach europejskich. Po zdaniu egzaminu z filozofii na Uniwersytecie w Kopenhadze w 1960 roku, studiowała archeologię na Uniwersytecie w Cambridge w latach 1960-61 i uzyskał dyplom z archeologii prehistorycznej. Następnie studiowała nauki polityczne na Uniwersytecie w Aarhus w latach 1961-1962, na Sorbonie w 1963 roku i London School of Economics w 1965 ro