Przejdź do głównej zawartości

Królewski ślub- moje wrażenia

Za nami królewski ślub. Przepiękna, wzruszająca uroczystość. Uroczystość pełna miłości i pięknych chwil. 

Zgodnie z zapowiedzią przedstawię Wam moje odczucia związane z tym dniem. Podzielę to na części by było łatwiej się rozeznać.

Tytuł:

Królowa zdecydowała się nadać parze tytuł Księcia i Księżnej Sussex- tytuł ten przewidywały również media. Mimo to jednakże jestem zaskoczona wyborem tego tytułu. Trochę mi zajmie aż się przyzwyczaję by ich tak nazywać. 

Wczoraj na oficjalnej stronie rodziny królewskiej pojawiła się zakładka Księżnej Sussex zaś zakładka Księcia Harry'ego zmieniła nazwę na Książę Sussex.

Wygląd Pana Młodego:

Ku mojej radości- i pewnie nie tylko mojej- Książę Harry nie zgolił brody. Na ten najważniejszy dzień w życiu zdecydował się-tak jak przewidywałam- nałożyć the Blues and Royals frockcoat! Moim zdaniem Książę Harry wyglądał wspaniale :) Na twarzy Księcia cały czas widniał olśniewający uśmiech a chwilami w oczach widać było łzy. Nie da się ukryć, że Książę był wzruszony. Bardzo się cieszę, że Książę zdecydował się nosić obrączkę!



Wygląd Panny Młodej:

Meghan- obecnie już Księżna miała na sobie prostą, klasyczną suknię zaprojektowaną przez Clare Weight Keller z domu mody Givenchy, która trochę przypominała mi suknię szwedzkiej Księżniczki Victorii. Na wieczorne przyjęcie Księżna Meghan założyła suknię projektu Stelli McCartney. Księżna Sussex na dzień ślubu zdecydowała się na upięte w luźnego koka włosy, które zdobiła Queen Mary's Diamond Bandeau Tiara. Całość dopełniał olśniewający welon na których wyhaftowane były 53 kwiaty mające symbolizować kraje Wspólnoty Narodów, której głową jest Królowa Elżbieta II. Na samym końcu postu zamieszczona jest lista kwiatów, które zostały wyhaftowane. Za fryzurę Księżnej podczas tego dnia odpowiadał Serge Normant zaś za makijaż Daniel Martin. 






Wygląd Księcia i Księżnej Cambridge:

Książę William tak jak i jego brat nosił the Blues and Royals frockcoat. Księżna Kate ubrana w żółty płaszcz projektu domu mody Alexander McQueen i kapelusz zaprojektowany przez Philipa Treacy wyglądała moim zdaniem olśniewająco! Jest stylizacja była przepiękna. Co ciekawe Księżna Kate po raz czwarty publicznie nosiła ten płaszcz. Mogliśmy go już zobaczyć: po raz pierwszy na chrzcie Księżniczki Charlotte w lipcu 2015 roku, drugi raz w 2016 roku podczas Trooping the Colour a po raz trzeci w Belgii w 2017 roku.



Książę George ubrany był w mini kopię stroju wujka i taty, tzn. miał na sobie the Blues and Royals frockcoat :) Księżniczka Charlotte nosiła śliczną sukienkę projektu Givenchy wykonaną z tego samego materiału co suknia panny młodej. Na włosach miała wianek z żywych kwiatów, które użyte były również do ozdoby kaplicy.



***
Teraz krótko o moich odczuciach. Ceremonia bardzo mi się podobała. Było pięknie. Od samego rana z niecierpliwością oczekiwałam rozpoczęcia transmisji i śledziłam wszelkie pojawiające się informacje. Przyznam, że w trakcie ślubu kilka razy się wzruszyłam ze szczęścia, że Książę Harry poślubia miłość swojego życia :)

Dajcie znać co Wy sądzicie i jak podobał Wam się ślub :) 



***
Lista kwiatów wyhaftowanych na welonie Panny Młodej. 

Afryka:

Botswana - Ear of Sorghum and Cat’s Claw (Uncaria tomentosa)
Cameroon - Red Stinkwood (Prunus africana)
Gambia - White Variety Orchid
Ghana - Caladium (Caladium)
Kenya - The Tropical Orchid
Lesotho - Spiral Aloe (Aloe polyphylla)
Malawi - Lotus (Nymphea lotus)
Mauritius - Trochetia Boutoniana
Mozambique - Maroon Bell Bean (Markhamia zanzibarica)
Namibia - Welwitschia (Welwitschia mirabilis)
Nigeria - Yellow Trumpet (Costus spectabilis)
Rwanda - Torch Lily (Kniphofia uvaria)
Seychelles - Tropicbird orchid (Angraecum eburnum)
Sierra Leone - Scadoxus (Scadoxus cinnabarinus)
South Africa - Protea (Protea cynaroides)
Swaziland - Fire Heath (Erica cerinthoides)
Uganda - Desert rose (Adenium obesum)
United Republic of Tanzania - African violet (Saintpaulia)
Zambia - Bougainvillea (Bougainvillea)

Azja:

Bangladesh - White Water Lily ( Sada shapla)
Brunei Darussalam - Simpor (Dillenia suffruticosa)
India - Indian Lotus (Nelumbo nucifers gaertn)
Malaysia - Bunga Raya Hibiscus (Hibiscus rosa sinensis)
Pakistan - Jasmine (Jasminum officinale)
Singapore - Vanda miss Joaquim Orchid (Miss Joaquim)
Sri Lanka - Blue Water Lily (Nymphaea nouchali)

Karaiby i Ameryka:

Antigua and Barbuda - Agave (Agave karatto)
Bahamas - Yellow Elder (Tecoma stans)
Barbados - The pride of Barbados (Caesalpinia pulcherrima)
Belize - The Black Orchid (Encyclia cochleata)
Canada - Bunchberry (Cornus canadensis)
Dominica - Carib Wood (Sabinea carinalis)
Grenada - Bougainvillea (Nyctaginaceae)
Guyana - Victoria Regia Water Lily (Victoria amazonica)
Jamaica - Lignum Vitae (Guiacum officinale)
Saint Lucia - The rose and the marguerite
St Kitts and Nevis - Poinciana (Delonix regia )
St Vincent & the Grenadines - Soufriere Tree (Spachea perforatais)
Trinidad & Tobago - Chaconia (Warszewiczia coccinea)

Europa:

Cyprus - Cyclamen Cyprium (Cyclamen cyprium)
Malta - Maltese centaury (Cheirolophus crassifolius

Wielka Brytania:

England - Rose
Wales - Daffodil (Narcissus)
Northern Ireland - Flax flower
Scotland - Thistle

Pacyfik:

Australia - Golden wattles (Acacia pycnantha)
Fiji - Tagimaucia (Medinilla waterhousei)
Kiribati - Bidens Kiribatiensis
Nauru - Calophyllum
New Zealand - Kowhai (Sophora microphylla)
Papua - Sepik Blue Orchid (Dendrobium lasianthera)
Samoa - Teuila (Alpinia purpurata)
Solomon Islands - Hibiscus (Hibiscus)
Tonga - Heilala (Garcinia sessilis)
Tuvalu - Plumeria (Plumeria frangipans)
Vanuatu - Anthurium (Anthurium)

***

Zdjęcia: Instagram @kensingtonroyal

Komentarze

  1. Welon jest olśniewający,a urok dodaje mu w moich oczach symbolika kwiatów.Przypominały mi się od razu kwiaty na sukni ślubnej Kate,choć tutaj oczywiście było o wiele więcej pracy.Wyszycie 53 różnych kwiatów z dbałością o szczegóły-to dzieło sztuki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też cała uroczystość bardzo się podobała, to z pewnością już jest jeden z moich ulubionych ślubów, piękna, bardzo wzruszająca i przede wszystkim rodzinna ceremonia. Bardzo podobała mi się muzyka, którą wybrali, a już 'Stand by me' w wykonaniu tego chóru mogłabym słuchać godzinami!
    Welon rzeczywiście wymagał wiele pracy. Projektantka sukni oraz tiara to dla mnie duże zaskoczenie, chyba nikt się tego nie spodziewał. Ogólnie suknia niezbyt mi się podoba, zabrakło mi tam jakiejś koronki, ale Meghan przepięknie w niej wyglądała i w sumie nie mogę sobie jej wyobrazić w innej sukni.
    Też bardzo się cieszę, że Harry nie zgolił brody, jak pojawiły się te plotki, że powinien czy coś tego to szczerze zaczęłam się martwić, na szczęście ją zostawił.
    No i oczywiście to kolejna okazja, żeby zobaczyć George'a i Charlotte! Bardzo się cieszę, że wzięli udział w ślubie. Są naprawdę uroczy i aż trudno mi uwierzyć, że są tacy duzi! Żałuję jedynie, że nie było pocałunku na balkonie albo chociaż przejazdu druhenek i paziów w powozie razem z nowożeńcami, jakoś tak trochę mi zabrakło jakiegoś większego zaangażowania tych dzieci. Nie mówię, że miały być na nabożeństwie cały czas, bo było długie i nudne dla takich dzieci, tym bardziej, że najmłodsza dziewczynka miała 2 latka, a inne nie były wiele starsze od niej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sprawie sukni spodziewałam się większego efektu wow. Czegoś mi zabrakło. Szkoda, że Meghan nie zdecydowała się na jakiś haft na trenie lub z przodu na dole sukni. Myślę, że było by ciekawie. Chociaż z drugie strony pasowała do niej ta suknia.

      Również żałuję, że dzieci nie miały większego udziału. Trochę szkoda, chociaż nie wyobrażam sobie by dzieci jechały razem z nimi w powozie. Mam głównie na myśli G i Ch. Myślę, że ze względu na swoją "popularność" mogli by skraść show a tego dnia to H&M byli najważniejsi.

      Usuń
    2. Nie wydaje się żeby G&Ch mogli skraść show, może na jakimkolwiek innym ślubie ale nie na ślubie Harry'ego :) Jeżeli chodzi o kreację to obawiam się, że gdyby na sukni Meghan pojawił się choć milimetr haftu albo koronki to zaraz by było, że kopiuje księżną Kate. Dlatego myślę, że księżna Susse wybrnęła znakomicie. Może to nic nowatorskiego ale jak za 50 lat będziemy oglądać te zdjęcia to jej suknia dalej będzie wyglądała pięknie. Jak np suknia Królowej Anne Marie z Grecji. Klasyka jest ponadczasowa

      Usuń
  3. Bardzo obawiałam się, że Harry zgoli brodę. Jednak jak go zobaczyłam, to odetchnęłam z ulgą :D
    Meghan mnie zachwyciła: spodziewałam się bardziej ekstrawaganckiej sukni (coś z koronkami, jakimiś zdobieniami) a tu proszę-czysta klasyka :)
    Welon mi osobiście się nie podoba. Był mega niepraktyczny i stwarzał małe problemy-lepszy moim zdaniem byłby krótszy, i to o wiele krótszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie nie podobała się nadęta mina królowej. Nie wiem czy jej z równowagi nie wyprowadził książę Filip, bo widać było, że gadał jak najęty, a jego komentarze mogą być wkurzające. Ogólnie to jednak nieładnie mieć tak nadętą i naburmuszoną twarz na tak wzruszającym ślubie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Suknia ślubna Megan była identyczna jak suknia ślubna Infantki Krystyny z Hiszpanii , włosy miała w nieładzie , pod welonem fryzura się potargała , makijaż blady ...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Proszę o komentowanie w sposób kulturalny.

Popularne posty z tego bloga

Jak napisać list z prośbą o autograf.

Na prośbę czytelnika ponownie post o tym jak zdobyć autograf. Ja autografy w większości zdobywam listownie. Co należy zrobić by zdobyć podpis idola? Szykujemy dwie koperty różnej wielkości- np A4 i A5 oraz zdjęcie idola. Ja zawsze wysyłam zdjęcie bo ułatwia to zdobycie podpisu. Wyszukujemy adres do idola. Najczęściej jest to adres agencji, teatru czy planu filmowego.  Znaleziony adres piszemy na większej kopercie kopercie, zaś na mniejszej piszemy swój adres. Ja również na dużej kopercie zawsze piszę swój adres na wypadek zwrotu listu do mnie. Na obie koperty przyklejamy znaczki i szykujemy list. List. Na górze piszę zwrot grzecznościowy, następnie kilka słów o sobie, później kilka zdań o idolu, tzn. za co go cenię, coś o jego osiągnięciach. Następnie proszę o jej lub jego autograf na zdjęciu które wysłałam i składam odręczny podpis. Do dużej koperty wkładam mniejszą kopertę (z napisanym na niej adresem), list, zdjęcie oraz gdy list wysyłam za granicę- kupon IRC (międzynarodowy

Odpowiedź od Królowej Małżonki!

Witajcie! 26 stycznia otrzymałam odpowiedź od Camilli, Królowej Małżonki. Były to podziękowania za życzenia, które wysłałam 8 grudnia 2022 roku z okazji świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.

Poznajmy ich lepiej- Królowa Małgorzata II

Królowa Małgorzata II urodziła się 16 kwietnia 1940 jako córka Króla Frederika IX i Królowej Ingrid. Jej pełne imiona brzmią: Margrethe Alexandrine Þorhildur Ingrid. Królową Danii została w 1972 roku po śmierci swojego ojca. Królowa uczęszczała do Zahles Skole w latach 1946-1955. Jednakże od 1946 do 1949 roku uczyła się w Pałacu Amalienborg. W latach 1955-1956 uczyła się w  North Foreland Lodge w Hampshire w Anglii. Po otrzymaniu prywatnych lekcji ukończyła Zahles Skole z certyfikatem egzaminacyjnym na poziomie szkoły średniej II stopnia w 1959 roku. W latach 1960-1965 Królowa studiowała na uniwersytetach w Danii i innych krajach europejskich. Po zdaniu egzaminu z filozofii na Uniwersytecie w Kopenhadze w 1960 roku, studiowała archeologię na Uniwersytecie w Cambridge w latach 1960-61 i uzyskał dyplom z archeologii prehistorycznej. Następnie studiowała nauki polityczne na Uniwersytecie w Aarhus w latach 1961-1962, na Sorbonie w 1963 roku i London School of Economics w 1965 ro