Przejdź do głównej zawartości

Q&A

Który królewski skandal (czy to z ostatnich lat, czy historyczny) najbardziej cię zbulwersował? 

Sporo się dzieje na dworach więc trudno wybrać jeden skandal/wydarzenie. Pozwolisz, że odniosę się do obecnych wydarzeń. Ciężko mi mówić o czymś co znam z artykułów/książek czy internetu gdyż nie śledząc wydarzeń osobiście ciężko jest mi wyrazić opinię. Jeśli chodzi o aktualne przykłady jest ich wiele:  domniemane ojcostwo byłego króla Alberta II- jego domniemaną córką jest Delphine Boel; przepychanki pomiędzy Rumuńskim dworem a byłym już Księciem Nicholas’em czy zamieszanie z rodziną Księżnej Sussex. Takich przykładów jest naprawdę wiele. Wszystko co chociaż trochę odbiega od naszej normy uznajemy za skandal. Ja osobiście uważam, że niektóre sytuacje można by rozwiązać osobiście, bez ingerencji mediów i opinii publicznej.

Zdanie o których royalsach najbardziej zmieniłaś (np. na początku bardzo tę osobę lubiłaś, a z biegiem czasu się nią rozczarowałaś; ewentualnie nie byłaś do kogoś przekonana, a po latach masz o tej osobie jak najlepsze zdanie)? 

Nigdy nie ukrywałam, że nie przepadam za żoną Księcia Carla Philipa ze Szwecji, Sofią. Jednakże z biegiem czasu zaczynam się do niej przekonywać. Nie jestem jej wielką fanką ale powoli zaczynam ją darzyć sympatią.

Które dwa europejskie kraje byś wybrała, gdyby w jednym z nich monarchia miała znowu funkcjonować, a w drugim miała zostać zlikwidowana?

Przepraszam ale nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Myślałam długo nad odpowiedzią ale jej nie znalazłam. Nie potrafię sobie wyobrazić by w którymś z krajów miałoby nagle nie być monarchii. 

Jaka suknia ślubna z BRK podobała Ci się najbardziej/najmniej i dlaczego?

Moje dwie ulubione suknie w BRK to suknie Księżnej Cambridge i Księżniczki Małgorzaty. 
Pierwsza romantyczna i bajkowa, druga klasyczna i elegancka. 


Nie podobają mi się suknie ślubne: Zary, Autumn, Hrabiny Wessex i Księżnej Sussex. Nie są w moim typie/stylu.

Gdzie przechowujesz królewska korespondencje? 

Pocztówki w pudełkach zaś listy w segregatorze.

Jakiego członka z BRK cenisz najbardziej i dlaczego? 

Królową Elżbietę II za wieloletnią, godną podziwu służbę na rzecz królestwa.


Księcia Harrego za działalność w armii i działalność charytatywną.


Księcia Williama za troskliwość w stosunku do ludzi, otwartość na ich problemy i chęć pomocy.


Księżną Catherine za działalność charytatywną, ciepło, troskliwość. Podziwiam jej styl i łączenie obowiązków królewskich z byciem mamą. 


Czy zwiedzałaś Anglię lub jakikolwiek kraj anglojęzyczny?

Niestety nie miałam okazji.

Na jakim poziomie znasz j. angielski? 

Trudno mi to określić. Potrafię porozmawiać więc chyba nie jest źle ;)

Czy lubisz herbaty np. angielska, czy może jesteś miłośnikiem kawy :) 

Uwielbiam herbaty! Mogłabym je pić na okrągło!! Kawę piję rzadko, najczęściej w podróży ;) 

Do jakiego kraju chciałabyś polecieć studiować? 

Miałam jakiś czas temu propozycję studiowania w Hiszpanii :) Chciałabym studiować w Danii gdyż jestem zafascynowana tym krajem :) No i oczywiście w Anglii :)

Czy gdybyś miała wybierać jeszcze raz wybrałabyś administracje jako kierunek studiów?

Raczej tak.

Czy chciałabyś studiować w Anglii?

Bardzo!

Czy to prawda że księżna Catherine jest miłośnikiem kawy w Starbucks? 

Wielokrotnie można ją było zauważyć z kubkiem tej firmy w ręce więc można wnioskować, że jest :)




Czy interesujesz się rodzina Middleton np. siostra Catherine? 

Nie ale czasami gdy wyświetlą mi się zdjęcia to patrzę na stylizację Pippy. Ma fajny styl.

Czy zamierzasz stworzyć posty na temat dzieci Królowej i Króla Belgów?


Jeśli będziecie chcieli to oczywiście takie posty powstaną.

Czy liczysz ile pieniędzy wydajesz na znaczki wysyłając listy? 

Staram się tego nie robić bo mam świadomość, że jest to już duża suma (wysyłam listy już od prawie 5 lat). Miesięcznie przeznaczam jakąś kwotę na znaczki i staram się tego nie przekraczać :)


Która odpowiedź jest twoją ulubioną?

Trudne pytanie. Jedną z ważniejszych odpowiedzi jest dla mnie list od Księcia Harrego a konkretnie z jego biura, który otrzymałam w 2017 roku.

***
Dziękuję za wspaniałe pytania!

***
Zdjęcia: pinterest

Komentarze

  1. Dziękuję za ten post :) I oczywiście odpowiedź na wszystkie moje pytania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie. Dziękuję za wszystkie pytania! Pozdrawiam serdecznie 😉

      Usuń
  2. Również dzięki za ten post! Co prawda jedno z moich pytań pozostało bez odpowiedzi, ale super, że starałaś się odpowiedzieć na zadane pytania szczerze, przemyślanie i dogłębnie, a nie na odczepnego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem, że to wpis z sierpnia, ale Sophie nie jest księżną, ale Hrabiną Wessex :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Proszę o komentowanie w sposób kulturalny.

Popularne posty z tego bloga

Jak napisać list z prośbą o autograf.

Na prośbę czytelnika ponownie post o tym jak zdobyć autograf. Ja autografy w większości zdobywam listownie. Co należy zrobić by zdobyć podpis idola? Szykujemy dwie koperty różnej wielkości- np A4 i A5 oraz zdjęcie idola. Ja zawsze wysyłam zdjęcie bo ułatwia to zdobycie podpisu. Wyszukujemy adres do idola. Najczęściej jest to adres agencji, teatru czy planu filmowego.  Znaleziony adres piszemy na większej kopercie kopercie, zaś na mniejszej piszemy swój adres. Ja również na dużej kopercie zawsze piszę swój adres na wypadek zwrotu listu do mnie. Na obie koperty przyklejamy znaczki i szykujemy list. List. Na górze piszę zwrot grzecznościowy, następnie kilka słów o sobie, później kilka zdań o idolu, tzn. za co go cenię, coś o jego osiągnięciach. Następnie proszę o jej lub jego autograf na zdjęciu które wysłałam i składam odręczny podpis. Do dużej koperty wkładam mniejszą kopertę (z napisanym na niej adresem), list, zdjęcie oraz gdy list wysyłam za granicę- kupon IRC (międzynarodowy

Odpowiedź od Królowej Małżonki!

Witajcie! 26 stycznia otrzymałam odpowiedź od Camilli, Królowej Małżonki. Były to podziękowania za życzenia, które wysłałam 8 grudnia 2022 roku z okazji świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.

Poznajmy ich lepiej- Królowa Małgorzata II

Królowa Małgorzata II urodziła się 16 kwietnia 1940 jako córka Króla Frederika IX i Królowej Ingrid. Jej pełne imiona brzmią: Margrethe Alexandrine Þorhildur Ingrid. Królową Danii została w 1972 roku po śmierci swojego ojca. Królowa uczęszczała do Zahles Skole w latach 1946-1955. Jednakże od 1946 do 1949 roku uczyła się w Pałacu Amalienborg. W latach 1955-1956 uczyła się w  North Foreland Lodge w Hampshire w Anglii. Po otrzymaniu prywatnych lekcji ukończyła Zahles Skole z certyfikatem egzaminacyjnym na poziomie szkoły średniej II stopnia w 1959 roku. W latach 1960-1965 Królowa studiowała na uniwersytetach w Danii i innych krajach europejskich. Po zdaniu egzaminu z filozofii na Uniwersytecie w Kopenhadze w 1960 roku, studiowała archeologię na Uniwersytecie w Cambridge w latach 1960-61 i uzyskał dyplom z archeologii prehistorycznej. Następnie studiowała nauki polityczne na Uniwersytecie w Aarhus w latach 1961-1962, na Sorbonie w 1963 roku i London School of Economics w 1965 ro